راهنمای خرید

0 تا 100 راهنمای خرید کولر گازی | نکاتی که پیش از خرید باید بدانید! +عکس

نمایی از راهنمای خرید کولرگازی

گرمای تابستان در بعضی سال‌ها به قدری شدید و خسته کننده است که استفاده از لوازم و وسایل سرمایشی بیش از پیش لازم و ضروری می‌شود. کولرهای گازی یکی از وسایل سرمایشی معروف بوده و طرفداران بسیاری دارد. کولرهای گازی انواع متنوع و مختلفی دارد و به هنگام خرید ممکن است نتوانید محصول مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید و نیاز به راهنمای خرید کولر گازی داشته باشید. ما در این مقاله به عنوان راهنمای خرید کولر گازی، به نکاتی برای خرید بهتر اشاره خواهیم کرد! پس به خواندن ادامه دهید و فروشگاه راشامال را تا انتهای این مطلب همراهی کنید:

کولر گازی چیست؟

پیش از هر چیز بیاید تعریف‌هایمان از کولر گازی را یکی کنیم!

کولر گازی نوعی ماشین الکتریکی است که به تنظیم هوای محیط پرداخته و فضایی با هوای مطلوب برای شما ایجاد می‌کند. نحوه ی کارکرد کولرهای گازی به این شکل است که، گرمای محیط را گرفته و با استفاده از مبرد موجود در دستگاه، دما را کاهش داده و هوای خنک و دلچسب را در گرمای شدید تابستان ایجاد می‌کند.

انواع کولرگازی را چقدر می‌شناسید؟ 

کولرهای گازی انواع بسیاری داشته و هنگام خرید بهتر است از راهنمای خرید کولرگازی استفاده کرده تا بتوانید کولرگازی‌ای مناسب که متناسب با نیازتان هست را انتخاب نمایید.

کولرگازی پنجره ای

همان‌طور که از عنوان آن پیداست، این نوع کولر گازی در پنجره قرار گرفته و در هنگام استفاده صدای کمپرسور بسیار کمتر شنیده می‌شود. کولرگازی پنجره ای نسبت به دیگر وسایل سرمایشی مصرف بیشتر و بالاتری دارند. از نکاتی که راهنمای خرید کولرگازی بوده و بسیار در هنگام خرید حائز اهمیت می‌باشد، این است که این کولرها کنترل از راه دور ندارند.

نمایی از کولر پنجره‌ای و راهنمای خرید کولر پنجره‌ای

مزایا کولرگازی پنجره‌ای 

  • نصب و راه اندازی ساده
  • مانند دستگاه اسپیلت، این نوع از کولرهای گازی نیاز به پر کردن مجدد گاز در هنگام تعویض نمی‌باشند

معایب کولرگازی پنجره‌ای 

  • باعث از بین رفتن زیبایی و دید مناسب پنجره می‌شود

کولر گازی پرتابل

این نوع کولرگازی در انتهای خود لوله ای پلاستیکی داشته که به تخلیه ی گرمای موتور می‌پردازد. حمل و نقل این دستگاه به دلیل چرخ دار بودنش راحت بوده و برای فضاهای کوچک و موقتی مناسب و قابل استفاده می‌باشد.

نمایی از کولرگازی پرتابل و راهنمای خرید کولرگازی پرتابل

مزایا کولر گازی پرتابل

  • جابجایی و حمل و نقل بسیار راحت و آسان. نیاز به متخصصی در این زمینه نبوده و خود به راحتی می‌توانید آن را جابجا کنید

کولرگازی ایستاده

احتمالاً در سالن‌ها و تالار این مدل کولرگازی را زیاد دیده باشید، این نوع کولر گازی به دلیل قدرت بسیار بالا و توان زیاد برای فضاهایی بزرگ مناسب می‌باشد.

کولرگازی اسپیلت

این نوع کولرگازی‌ها دو قسمت بوده و قسمت پنکه و موتور آن که سر و صدای بیشتری دارد، در بیرون و قسمت پخش کننده ی هوا در درون اتاق یا محیط موردنظر نصب می‌شود.

راهنمای خرید اسپیلت

مزایا کولرگازی اسپیلت

  • بسیار مناسب برای فضای خانه، اتاق خواب، پذیرایی و …
  • کم سرو صدا بودن و جدا بودن قسمت کندانسور به دلیل سر و صدای زیاد
  • زیبایی، سبک و راحت بودن

معایب کولرگازی اسپیلت

  • قیمت گران

تا به اینجا به معرفی انواع کولر گازی پرداختیم. راهنمای خرید کولرگازی به شما کمک کرده تا بهترین نوع آن را انتخاب کنید. پس در راهنمای خرید کولرگازی، بهتر است اول کولرهای گازی را شناخته و متناسب با نیازتان انتخابی مناسب داشته باشید.

در ادامه شما را با مراحل و قدم‌های بعدی در راهنما خرید کولر گازی آشنا می‌کنیم.

قدم دوم، انتخاب پنلی زیبا و مناسب با سلیقه ی شخصی

پنل‌ها در انواع مختلفی بوده و زیبایی ظاهری آن باعث می‌شود تا حس خوبی برایتان ایجاد شود. بهتر است قبل از هرچیز مقدار بودجه خود را بررسی کرده و متناسب با آن بهترین و زیباترین پنل را خریداری کنید. با بالا رفتن زیبایی پنل به همان نسبت نیز هزینه ی آن نیز بیشتر می‌شود.

قدم سوم، انتخاب ظرفیت مناسب

تمامی انواع کولر گازی دارای ظرفیت‌های متفاوت بوده و بهترین راهنمای خرید کولرگازی برای شما محسوب می‌شود. این نکته بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که اگر طرفیت خریداری شده بیشتر از مصرف مورد نیازتان باشد، نتیجه آن ناخوشایند نبوده و سرمای بسیاری به همراه خواهد داشت. همچنین برعکس، اگر از مقدار مورد نیازتان کمتر باشد، با عدم کارایی نامناسب روبرو خواهید شد.

چه عواملی در ظرفیت کولر گازی تأثیر دارد؟

این عوامل می‌توانند راهنمای خرید کولر گازی برای شما باشند.

  • میزان رفت و آمد در ظرفیت کولر گازی تأثیر دارد، اگر میزان رفت و آمد فضا بیشتر باشد ظرفیت مصرفی نیز بیشتر می‌باشد.
  • آب و هوا منطقه از دیگر عوامل تأثیر گذار بر ظرفیت کولر گازی می‌باشد. در مناطق جنوبی که آب و هوا بسیار گرم است، ظرفیت کولر گازی حداقل18000 BTUمی‌باشد.
  • با افزایش تعداد نفرات در یک فضا، ظرفیت کولر گازی بیشتر می‌شود. این مقدار به ازای هر یک نفر 600BTU می‌باشد.
  • در راهنمای خرید کولر گازی، آفتاب گیر بودن فضا مهم می‌باشد. اگر فضای شما بسیار آفتاب گیر می‌باشد، نیاز است به مقدار 1000 BTU دیگر به ظرفیت دستگاه مورد نظرتان اضافه شود.
  • در راهنمای خرید کولر گازی به ارتفاع سقف نیز اشاره می‌شود. مقدار نرمال ارتفاع سقف 7/2 تا 3 متر بوده و در صورت افزایش ارتفاع مقدار ظرفیت نیز بیشتر می‌شود.

نمایی از خرید و راهنمای خرید کولرگازی در خانه

قدم چهارم، تعداد خرید کولر گازی

ممکن است قدام به خرید چندین دستگاه با ظرفیت کم کنید، اما بهتر است در این مورد از یک متخصص حرفه ای و کاملاً آشنا در این زمینه کمک گرفته تا به خوبی بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

قدم پنجم، کمپرسور دستگاه

انواع کمپرسورها را شامل دسته‌های زیر می‌شود:

نمایی از کمپرسور کولرگازی

کمپرسور پیستونی یا کمپرسور رفت و برگشتی

همان‌طور که از نامش پیداست، درون کمپرسور پیستونی قرار داشته و این پیستون به فشرده کردن مبرد می‌پردازد. از معایب بسیار مهم این نوع کمپرسورها تولید سر و صدای بسیار زیاد می‌باشد.

کمپرسور روتاری

این نوع کمپرسور بیشتر در محیط و فضاهایی با فشار و حجم بالا استفاده می‌شود. این نوع کمپرسور در مقایسه با پیستونی صدای کمتری تولید کرده و بسیار مصرف بهینه ای دارد.

کمپرسور اسکرول یا مارپیچی

با تداخل دو مارپیچ در هم به فشرده شدن گاز می‌پردازد.

کدام نوع کمپرسور مناسب است؟

در راهنمای خرید کولر گازی بهتر است بدانید که کمپرسور قلب دستگاه شما بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. می‌توان گفت در بین تمامی انواع کمپرسورها، نوع اسکرول آن می‌باشد. در نتیجه در هنگام خرید بهترین نوع آن را انتخاب و خریداری کنید.

قدم ششم، کولر گازی اینورتر یا معمولی؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی به معرفی نسل جدید کولرهای گازی، که همان کولرهای اینورتر می‌باشند پرداخته و راهنما خرید اینورتر را برایتان به‌طور کامل شرح می‌دهیم.

برای درک بهتر تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی می‌توان اینگونه توضیح داد که، در کولر گازی معمولی، هنگامی که دمای هوای محیط به درجه مورد نظر برسد، کمپرسور خاموش شده و با افزایش دمای محیط، کمپرسور دوباره شروع به کار می‌کند.

اما در کولرگازی اینورتر، با رسیدن به دمای مدنظر، کمپرسور خاموش نشده و تنها دور موتور آن کاهش پیدا می‌کند.

از دیگر تفاوت‌های این دو سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در راهنمای خرید اینورتر، بهتر است بدانید که مقدار قیمتی آن از دیگر کولر گازی‌های معمولی بیشتر می‌باشد.
  • انرژی مصرفی کولر گازی اینورتر از کولر گازی معمولی کمتر می‌باشد.
  • در راهنمای خرید اینورتر بهتر است به ساختار پیچیده آن توجه داشته و بدانید در صورت سرویس یا تعمیر دستگاه شما، هزینه ی بیشتری از کولر گازی‌های معمولی استفاده می‌شود.
  • سرعت تولید هوای سرد در اینورتر بیشتر از کولرگازی معمولی بوده و این خود یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید کولر گازی مناسب می‌باشد.
  • کم صدا بودن کولر گازی اینورتر نسبت به کولر گازی معمولی

نمایی از کولرگازی اینورتر

قدم هفتم، مقدار مصرفی کولرهای گازی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های راهنمای خرید کولر گازی، در نظر داشتن مقدار مصرفی کولر گازی مورد نظرتان بوده و نیازمند تحقیق و کسب اطلاعات بسیاری در این زمینه می‌باشد. به عنوان مثال کولر گازی پنجره ای، مصرف برق بسیاری دارند و به همین علت قیمت ارزان تری دارند. در راهنمای خرید اینورتر، اشاره شد که این دستگاه دارای برق مصرفی کمتری می‌باشد.

قدم هشتم، سطح انرژی

با در نظر گرفتن این فاکتور مهم می‌توانید به مقدار تبدیل انرژی الکتریکی به سرما پی ببرید. هر مقدار که این میزان بالاتر باشد، خنک‌کنندگی دستگاه نیز بهتر می‌شود.

قدم نهم، میزان صدا دستگاه

می‌دانیم که سر و صدای اضافی یا آزادهنده باعث ناراحتی می‌شود. در راهنمای خرید کولر گازی بهتر است به کم صدا بودن آن توجه کرده و این فاکتور مهم را با دقت بررسی کنید. با کمتر بودن مقدار دسی بل کولر، به خوبی می‌توانید متوجه شوید که این دستگاه از سر و صدای کمتری برخوردار می‌باشد.

قدم دهم، در نظر گرفتن منطقه زندگی

همان‌طور که در قسمت‌ها بالاتر اشاره کردیم، منطقه ی زندگی و مقدار آفتاب‌گیری محیط یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب دستگاه مناسب می‌باشد. اینکار باعث شده تا علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه شما، مقدار برق مصرفی نیز کاهش پیدا کند.

قدم یازدهم، کدام برند؟

امروزه برندهای زیادی به تولید محصولات این چنینی پرداخته و انتخاب در بین این تنوع ممکن است شما را گیج کند. اما می‌توان گفت امروزه پر فروش‌ترین برندها در حال حاضر، برندهای ال جی، گری، جنرال و … می‌باشند. با در نظر گرفتن دیگر نکات در راهنمای خرید کولر گازی و راهنمای خرید اینورتر، به خوبی می‌توانید انتخابی مناسب داشته و از هوای مطبوع و دلپذیر محیط به خوبی لذت ببرید.

سخن آخر

استفاده از کولر گازی بسیار زیاد شده به گونه ای در هر خانه، فضای اداری یا … به خوبی می‌توان یک مدل از انواع کولرهای گازی را پیدا کرد. در راهنمای خرید کولر گازی به شما نکاتی را آموزش داده و با در نظر گرفتن این نکات به خوبی می‌توانید خریدی مناسب کرده و نتیجه بسیار خوب آن را بلافاصله بعد از استفاده خواهید دید. همچنین در راهنمای خرید اینورتر، شما را با کولرگازی اینوتر و مزیت‌های بسیار عالی آن آشنا کرده و می‌توانید با آگاهی کامل اقدام به خرید بهترین محصول داشته باشید.

سپاسگزاریم که وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب صرف کردید! اگر سوال و یا تجربه‌ای از خرید کولر گازی دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان مجله راشامال به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *