راهنمای خرید

بهترین سایز تلویزیون مناسب شما چقدر است؟ (راهنمای جامع)

بهترین سایز تلویزیون

معیار های مختلفی برای انتخاب بهترین سایز تلویزیون وجود دارد، اما همیشه میتوانید با استفاده از فاصله تلویزیون به بیننده و رزولوشن تصویر تلویزیون مورد نظرتان، بهترین سایز تلویزیون را انتخاب کنید.

در این مقاله خواهید خواند:

  • ارتباط وضوح تصویر با سایز تلویزیون و فاصله
  • بهترین تلویزیون، بزرگ ترین تلویزیون نیست
  • ملاک اصلی، همیشه سایز نیست
  • قاعده (تی اچ ایکس)و (اس ام پی تی ای)
  • تصویر تحریف شده چه گونه به وجود می آید؟
  • تلویزیون مناسب برای اتاق های شلوغ
  • اندازه متفاوت در تلویزیون ها، چه تغییری در کاربردشان ایجاد می کند؟

با راشامال همراه باشید.

ارتباط وضوح تصویر با سایز تلویزیون و فاصله

می توانید برای لذت بردن از تماشای تلویزیون برای خود استاندارد هایی تعیین کنید تا با تطبیق وضوح تصویرتان با سایز تلویزیون، نیاز های شما برای آنچه از تلویزیونتان می خواهید برآورده شود. هر چه قدر که رزولوشن تصویر شما بالاتر باشد، طبیعتا مقیاس پیکسل ها کوچک تر خواهد شد و می توانید بدون پیکسل های مزاحم صفحه نمایش از تلویزیون هایی با صفحه نمایش  بزرگ تر استفاده کنید.

بهترین تلویزیون، بزرگ ترین تلویزیون نیست

بر خلاف باور عموم، همیشه نمی توانید بهترین نتیجه را از بزرگ ترین تلویزیون ها بگیرید.سایز صفحه نمایشی که برای نشیمنتان انتخاب می کنید باید رابطه مستقیمی با فاصله اش از بیننده داشته باشد تا در صورت تداوم استفاده، موجب خستگی چشم کاربر نشود.

در جدول زیر، میزان حداقل و حداکثر فاصله با تلویزیون براساس اندازه صفحه نمایش ذکر شده است:

حداکثر فاصله(سانتی متر) حداقل فاصله(سانتی متر) اندازه صفحه نمایش(بر حسب اینچ)
240 120 32
300 150 40
365 185 48
415 205 54
450 225 60

ملاک اصلی، همیشه سایز نیست

یک تلویزیون بی کیفیت در هر اندازه ای که باشد می تواند کاربرانش را با مشکل مواجه کند و یک تلویزیون کوچک تر اما با کیفیت، هیچگاه برای بیننده مشکل ساز نخواهد شد و میتواند رضایت شما را برای سال ها حفظ کند.همچنین اگر بودجه خود را به جای خرید یک کالای باکیفیت صرف خرید تنها یک تلویزیون بزرگ کنید، در کوتاه مدت با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

قاعده (تی اچ ایکس)و (اس ام پی تی ای)

(تی اچ ایکس)جرج لوکاس به عنوان یکی از افراد پیشرو در زمینه لوازم صوتی و تصویری، معتقد است تلویزیون ها باید برای راحتی بیشتر کاربران طوری طراحی و انتخاب شوند که به بیننده خود، زاویه دید 40 درجه را ارائه دهند.یعنی یک نمایشگر65 اینچی نیاز به 2 متر فاصله دارد.
(اس ام پی تی ای) اما در مقابل جامعه مهندسان تصویر متحرک و تلویزیون معتقدند که طراحی و انتخاب باید طوری باشد تا به کارابران، یک زاویه دید 30 درجه را نمایش دهد.یعنی یک تلویزیون 50 اینچی، نیاز به 2.5 متر فاصله دارد.

تصویر تحریف شده چه گونه به وجود می آید؟

اگر در یک اتاق زاویه تند تری از 40 درجه در جناحین و بیش تر از 15 درجه در ارتفاع نسبت به صفحه نمایش داشته باشید، شما با یک تصویر تحریف شده مواجه خواهید شد و اگر نشیمن شما میتواند میهمان را در چنین شرایط قرار دهد، باید به دنبال یک تلویزیون منحنی برای نشیمنتان بگردید.

تلویزیون مناسب برای اتاق های شلوغ

برای نصب تلویزیون در مکان های شلوغ معیارهای متفاوتی وجود دارد، اما هنوز هم یکی از مهم ترین های آنها میزان فاصله بینندگان تا نمایشگر است و استفاده از تلویزیون های بزرگ در مکان های شلوغ در اکثر مواقع کارگشا خواهد بود. اگر برای خرید تلویزیون بزرگ تر در مکان های شلوغ فضا یا بودجه کافی ندارید؛ می توانید با نصب تلویزیون بر روی دیوار، فضای بیشتر و دید بهتری را در اختیار داشته باشید.

افزایش فضا با نصب تلویزیون بر روی دیوار

اگر تلویزیون های کوچک تر نیاز شما را برآورده نمیکنند و برای استفاده از تلویزیون بزرگ تر هم فضای کافی ندارید، می توانید با نصب تلویزیون بر روی دیوار و بهینه ساختن فضای پشتی، مشکل کمبود فضا را حل کنید تا بدون نگرانی اضافه، بهترین سایز تلویزیون را انتخاب کنید.

اندازه متفاوت در تلویزیون ها، چه تغییری در کاربردشان ایجاد می کند؟

بهترین سایز تلویزیون چقدر است؟

تلویزیون ها معمولا بر اساس اندازه صفحه نمایش به سه نوع تقسیم می شوند که می توانید با توجه به نیازهایتان، بهترین سایز تلوزیون را از میان این سه دسته بندی، انتخاب نمایید.

تلوزیون های 24 تا 32 اینچ

اگر برای سیستم شخصی خود به دنبال یک مانیتور فوق العاده می گردید یا اینکه، برای یک فضای کوچک شخصی به یک تلویزیون نیاز داشته باشید؛ تلوزیون های این دسته می تواند نیاز شما را به بهترین نحو ممکن برآورده کند.و با توجه به اینکه تلوزیون های 32 اینچ از کیفیت (اچ دی) پشتیبانی می کنند، به خواسته های اولیه شما جواب خواهند داد.

تلوزیون های 40 تا 50اینچ

این دسته از تلویزیون ها را می توان به دلیل کاربرد گوناگون و قیمت مقرون به صرفه، پر طرفدار ترین دسته از تلویزیون ها به حساب آورد. این سایز از تلویزیون ها را می توان در هر فضایی به کاربرد چرا که می تواند نیاز کاربرانش را با هر توقعی  برآورده کند. با توجه به گوناگونی برند ها می توان ادعا کرد که شما با هر بودجه ای می توانید یکی از تلویزیون های این دسته را سفارش داده و انطور که باب میل تان است، از تلویزیون سایز متوسط خود استفاده کنید.

تلویزیون های 55 تا 75 اینچ

تلویزیون های سایز بزرگ می توانند تجربه یک سینمای واقعی هیجان انگیز را برای شما به ارمغان بی آورند؛ آز آنجایی که تلویزیون های سایز بزرگ تنها در رزولوشن های (8 کی) و (4 کی) تولید می شوند، می توانند گزینه بسیار مناسبی برای اتاق های شلوغ و پر جمعیت باشند. البته این تلویزیون ها قیمت بیشتری نسبت به دو نوع دیگر دارند و اگر به سلامت چشم های خود اهمیت می دهید، ملزم به در نظر گرفتن فضایی بزرگتر برای تلوزیون تان خواهید بود.

کلام آخر

این مقاله می تواند شما را به خرید بهترین سایز تلویزیون نزدیک تر کند، اما اگر هنوز تصمیم خود را نگرفته اید به شما توصیه میکنیم که هیچگاه کیفیت را فدای ظاهر فریبنده کالاهای بی اصالت نکنید تا در آینده بتوانید از خرید هوشمندانه خود احساس رضایت داشته باشید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید، می توانید با اشتراک دیدگاه ها و نظراتتان، به خوانندگان این مقاله در انتخاب بهترین سایز تلویزیون کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *