مقالات

معرفی برند نوا

Nova espresso maker

نوشیدن قهوه چند سالی است که در کشور ما طرفداران بیشتری پیدا کرده است و روز به روز به طرفداران آن اضافه می‌شود. حتما شما نیز دوست دارید تا صبح‌ها و قبل از خارج شدن از منزل، یک قهوه باکیفیت بنوشید. چاره کار، استفاده از دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی است. پرطرفدارترین برند تولیدکننده و عرضه‌کننده این دستگاه‌ها در ایران، اسپرسوساز نوا است.

این برند دستگاه‌های متنوعی از قهوه‌ساز و اسپرسوساز خانگی و کوچک تا دستگاه‌های متوسط کافی شاپی را تولید می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا معرفی برند نوا بپردازیم و ببینیم نوا چه مدل‌های از دستگاه‌های اسپرسوساز را تولید می‌کند و چه مدل‌هایی از این برند در ایران طرفداران بیشتری دارد.

Nova espresso maker 1

درباره برند نوا (NOVA) بیشتر بدانیم

برند نوا یکی از بهترین و باسابقه‌ترین برندهای تولید لوازم خانگی ژاپنی است که بیشتر ایرانیان و نیز مردم در کشورهای دیگر، این برند را برای دستگاه‌های قهوه‌ساز و یا اسپرسوساز محبوبش، می‌شناسند. این برند انواع وسایل و لوازم خانگی، از جاروبرقی، گوشت‌کوب برقی، لوازم استایل مو مانند سشوار و اتو مو  و بسیاری از لوازم برقی خانگی را تهیه و تولید می‌کند. اما بدون شک، بیشتری محصول این برند که در بازارهای جهانی طرفداران زیادی پیدا کرده است، دستگاه‌های تهیه قهوه خانگی آن است.

انواع و اقسام دستگاه‌های اسپرسوساز این برند با تنوع بالا، توانسته تا توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. این دستگاه‌های قوه‌ساز و اسپرسوساز، مدل‌ها و اندازه‌های گوناگونی دارند و برای مصارف خانگی و کافی‌شاپی بسیار مناسب و باکیفیت هستند.

معرفی برند نوا

نوا یک برند پرسابقه ژاپنی است که انواع محصولات و لوازم خانگی مانند جاروبرقی، پنکه، لوازم استایل مو مانند اتو مو و سشوار و … تولید می‌کند اما معروفیت آن به خصوص در ایران، به دلیل عرضه دستگاه‌های قهوه‌ساز و اسپرسوساز باکیفت و قیمت مناسب است. اگر سری به بازار لوازم خانگی بزنید و به دنبال قهوه ساز خوب باشید، حتما این برند یکی از اولین پیشنهادهایی است که به شما برای خرید این محصولات، از طرف فروشندگان می‌شود.

دفتر مرکزی و کارخانه اصلی این برند، در ژاپن قرار دارد اما سازندگان و شعبه‌های دیگری نیز در چین دارد. به همین دلیل است که بر روی برخی از این محصولات عبارت ساخت چین، زده شده است.

معرفی برند نوا و دستگاه‌های قهوه‌ساز و اسپرسوساز

برای دوستداران اسپرسو، هیچ چیز بهتر از مصرف اولین جرعه اکسیر قوی و تیره این قهوه در ابتدای صبح و در منزل نیست. به طور سنتی، قهوه اسپرسو بسیار قوی است و همراه با لایه ای از کف فراوان و کرم در بالای آن عرضه می‌شود. این نوع قهوه از پودر قهوه و آب تهیه شده و به صورت تک شات و یا دوبل سرو می‌شود. نوع دانه قهوه مورد استفاده برای تهیه اسپرسو، معمولاً بر اساس ترجیح باریستا یا فردی است که اسپرسو را دم می‌کند.

اسپرسوی سنتی که در ایتالیا سرو می‌شود لزوماً امروزه مورد علاقه همه مردم جهان از جمله ذائقه ایرانی نیست. برخی مردم مدل‌های سبک‌تر و شیرین‌تر را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر از مدل‌های سنگین و بدون شکر استقبال می‌کنند.

چگونه یک دستگاه اسپرسوساز مناسب، انتخاب کنیم؟

لذت خوردن یک شات اسپرسو  یا انواع دیگر قهوه در ابتدای روز و در منزل، به قدری است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید آن از کافه‌ها و یا مراکز بیرون از منزل، یک دستگاه اسپرسوساز خانگی در منزل داشته باشند. داشتن یکی از این دستگاه‌ها باعث می‌شود بتوانید تنظیمات و علایق خودتان را روی قهوه مورد نظر متمرکز کنید و نوعی را که واقعا دوست دارید، بسازید.

دستگاه‌های قهوه‌ساز از نظر هزینه، عملکرد و در دسترس بودن متفاوت هستند. هدف ما در معرفی این دستگاه‌ها، به خصوص معرفی برند نوا و مدل‌های قهوه‌ساز آن، این است که به شما کمک کند تا با بازکردن جزئیات مدل‌های محبوب، تعیین کنید که کدام دستگاه برای شما مناسب است.

دستگاه اسپرسوساز خانگی چیست؟

اینکه بتوانید به راحتی از یک فنجان اسپرسو خوشمزه در خانه خود لذت ببرید، برای بسیاری از طرفداران قهوه مانند یک رویا به نظر می‌رسد. اولین قدم این است که مطمئن شوید که دقیقاً بدانید که دستگاه اسپرسوساز دقیقا چه کار می‌کند.

اگر هرگز به عنوان یک باریستا کار نکرده‌اید و از مراحل کار این دستگاه‌ها اطلاعی ندارید، ممکن است دستگاه اسپرسوساز کمی ترسناک به نظر برسد. به دست آوردن اطلاعاتی در مورد این فرآیند می‌تواند به شما در تهیه یک فنجان قهوه بهتر کمک کند و حتی به لذت شما بیفزاید. معرفی برند نوا و مدل‌های متنوع دستگاه‌های قهوه‌ساز آن، به شما کمک خواهد کرد که انتخاب بهتری داشته باشید.

اولین چیزی که قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز خانگی باید بدانید این است که سه نوع از این دستگاه‌ها در بازار وجود دارد. شما می‌توانید از میان دستگاه اسپرسوساز دستی، نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک و حتی فوق اتوماتیک، مدلی را که دوست دارید و نیازهای شما را برطرف می‌کند، یک مدل را انتخاب کنید. مهمترین چیزی که در این جا باید به آن توجه کرد این است که هر چه دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک‌تر باشد، مراحل کمتری باید توسط شما انجام شود.

به عنوان مثال، اگر شما فردی هستید که ترجیح می‌دهید دکمه دم کردن را فشار دهید و درباره بقیه مراحل دخالتی نداشته باشید، یک دستگاه اتوماتیک ممکن است بهترین دستگاه اسپرسوساز برای شما باشد. از طرف دیگر، شاید دوست داشته باشید کمی کنترل بیشتری روی قهوه دم کرده خود داشته باشید و بسته به روز، گزینه‌های خاصی را انتخاب کنید. در این مورد، ممکن است یکی از دستگاه‌های اسپرسوساز دستی یا نیمه اتوماتیک برای شما مناسب‌تر باشد.

دانستن علایق خودتان و آنچه امیدوارید از انتخاب خود به دست آورید، به شما در فرآیند تصمیم‌گیری کمک می‌کند. دانستن مشخصات اصلی، ویژگی‌ها و مزایای انواع این دستگاه‌های اسپرسوساز،  نیز انتخاب را آسان می‌کند. بهتر است قبل از انتخاب دستگاه خود، موارد زیر را در نظر بگیرید:

معرفی برند نوا: دستگاه اسپرسوساز دستی

یک دستگاه اسپرسوساز دستی، کنترل بیشتری به کاربر می‌دهد اما گاهی اوقات کار کردن با آن برای بسیاری از افرادی که در این زمینه مبتدی هستند، مشکل‌تر است. در این مدل‌ها، اپراتور قادر به کنترل متغیرهایی است که وارد فرآیند دم کردن قهوه می‌شوند. این ماشین‌ها اغلب کوچک‌تر از مدل‌های اسپرسوساز اتوماتیک هستند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک

دستگاه‌های اتوماتیک شامل دستگاه‌های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک و همچنین فوق اتوماتیک است. این ماشین‌ها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که فشار اعمال شده را به‌طور خودکار با حجم آب مصرفی تنظیم کنند. این امر بسیاری از ناهماهنگی‌ها در فرآیند دم کردن قهوه را از معادله خارج می‌کند و به طور کلی یک فنجان اسپرسو را بسیار سریع‌تر از مدل‌های دیگر، تولید میکند.

قیمت دستگاه‌های اسپرسوساز نوا خانگی چقدر است؟

قیمت دستگاه اسپرسوساز خانگی مانند نوا، بر اساس نوع و ویژگی‌های موجود در آن متغیر است. خرید یک مدل خاص، اغلب یک تصمیم بسیار شخصی است که به ترجیحات هر فرد بستگی دارد. قیمت هر مدل به اتوماتیک بودن و نیز اندازه و امکانات آن بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت‌های به روز هر مدل از دستگاه‌های اسپرسوساز نوا، می‌توانید به وب سایت ما و بخش معرفی برند نوا و دستگاه‌های اسپرسوساز مراجعه نمایید.

قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز خانگی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

بدیهی است که هنگام خرید دستگاه اسپرسوساز خانگی، قیمت یک نکته مهم است، اما تنها عاملی نیست که باید در نظر داشت. شما به احتمال زیاد، این دستگاه‌ها را برای این که کیفیت قهوه را خود معین کنید، اقدام به خرید آن می‌کنید. دقت به این نکات می‌تواند خرید و انتخاب را برای شما ساده‌تر نماید:

1.     دستی یا اتوماتیک

همانطور که دربخش‌های قبلی ذکر شد، نوع دستگاه قهوه‌سازی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند دستی یا اتوماتیک باشد. اگر در کار درست کردن قهوه مبتدی هستید، ممکن است مدل‌های خودکار و اتوماتیک برای شما مناسب‌تر باشد زیرا کار با آن ساده‌تر است. با این حال، اگر در مورد یادگیری هنر اسپرسوسازی جدی هستید و می‌خواهید کنترل بیشتری بر روی قهوه‌ای که می‌خورید، داشته باشید، می‌توانید با تمرین به کتابچه راهنمای آن مسلط شوید. در ادامه معرفی برند نوا، مدل‌های و ویژگی‌های محصولات این برند را نیز بررسی می‌کنیم.

2.     حجم و تعداد دفعات استفاده

دلایلی وجود دارد که کافی شاپ‌ها روی دستگاه‌های اسپرسوساز گران قیمت و سنگین سرمایه گذاری می‌کنند. فرسودگی و استهلاک ناشی از استفاده مکرر، می‌تواند عوارض خود را بر تجهیزات دم کردن قهوه بگذارد. ایده خوبی است که به خاطر داشته باشید که دستگاه شما چند وقت یکبار استفاده می‌شود و حجم مورد نیاز برای تولید قهوه چقدر است.

اگر چندین نفر کاربر این دستگاه هستند که چندین فنجان در روز دم می‌کنند، در مقایسه با یک کاربر که یک فنجان در روز قهوه نیاز دارد، ممکن است انتخاب متفاوتی داشته باشید. این مورد نکته مهمی است که باید هنگام در نظر گرفتن دستگاه مناسب برای خود، بهتر است به خاطر داشته باشید.

3.     آسیاب دانه‌های قهوه

دانه‌های قهوه تازه آسیاب شده یکی از بخش‌های ضروری فرآیند اسپرسوسازی است. بسیاری از کارشناسان موافقند که طعم و تجربه نوشیدن قهوه واقعاً به این عامل بستگی دارد. با این حال، همه دوست ندارند که دانه‌ها را به صورت دستی، آسیاب کنند بنابراین مهم است که قبل از خرید بدانید که کدام دستگاه‌های موجود در بازار دارای آسیاب قهوه داخلی هستند و کدام یک ندارند. در ادامه معرفی برند نوا، مدل‌های و ویژگی‌های محصولات این برند را، در معرفی هر محصول، از لحاظ داشتن آسیاب داخلی نیز بررسی می‌کنیم.

4.     اندازه و یا فضای موجود

اگر تصاویری از دستگاه های اسپرسوساز خانگی را مرور کرده باشید، بدون شک چند نمای زیبا از دستگاه‌ها را دیده اید. برخی از مدل‌های برتر این دستگاه‌ها، مانند آثار هنری به نظر می‌رسند و به نظر می‌رسد که بخش بزرگی از آشپزخانه‌های خانگی متوسط ​​را به خود اختصاص می‌دهند.

تعیین فضایی که در دسترس دارید یا اینکه مایلید آن را برای این دستگاه‌ها اختصاص دهید، علاوه بر دانستن مشخصات مدل دلخواه شما مهم است. دستگاه‌های اسپرسوساز و قهوه ساز را نمی‌توان در کابینت قرار داد بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید به اندازه و فضای موجود در آشپزخانه دقت کنید.

5.     نظافت و نگهداری

بسته به نوع آبی که در دستگاه خود استفاده می‌کنید، اگر می‌خواهید از قهوه خوشمزه لذت ببرید، تمیز کردن و رسوب زدایی منظم بخشی از برنامه شما در استفاده از این دستگاه‌ها خواهد بود.

آب سخت به دلیل ایجاد و تجمع رسوب معرف است و اگر تمیز کردن این رسوبات به طور منظم انجام نشود، می‌تواند بر طعم و کیفیت قهوه تولید شده، تأثیر منفی بگذارد. خوشبختانه، راه‌های آسانی وجود دارد که می‌توانید دستگاه خود را از هرگونه رسوب حفظ کنید.

برخی از افراد استفاده از یک روش طبیعی مانند محلول سرکه را ترجیح می‌دهند. همچنین محصولات تجاری ساخته شده‌اند که می‌توان آن‌ها را در دستگاه استفاده نمود تا هرگونه باقیمانده رسوبات ناخواسته را از بین ببرد.

معرفی برند نوا و مدل‌های اسپرسوساز

برند نوا یک از انتخاب‌های خوب و باکیفیت و با قیمت مناسب برای خرید دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی است. مدل‌های گوناگونی از این دستگاه‌ها به بازار عرضه شده است که فهرست آن‌ها عبارت است از:

  • دستگاه اسپرسو ساز نوا مدل ۱۲۸
  • دستگاه اسپرسو ساز نوا مدل ۱۲۹
  • دستگاه اسپرسو ساز نوا مدل ۱۳۹
  • دستگاه اسپرسو ساز نوا مدل ۱۴۰
  • دستگاه اسپرسو ساز نوا مدل ۱۴۸
  • دستگاه اسپرسو ساز نوا مدل ۱۴۹
  • دستگاه اسپرسو ساز نوا مدل ۱۴۲
  • دستگاه اسپرسو ساز نوا مدل ۱۴۴
  • دستگاه اسپرسو ساز نوا مدل ۱۴۶
  • دستگاه اسپرسو ساز نوا مدل ۱۴۷

از بین این دستگاه‌ها بهترین پرفروش‌ترین آن‌ها نوا ۱۲۸، نوا ۱۳۹، نوا ۱۴۸ و نوا ۱۴۹ است. این دستگاه‌ها توانای ساخت تا 20 فنجان در روز را دارند و امکانات کاملی را به کاربر عرضه می‌کنند. این دستگاه‌ها علاوه بر مصرف خانگی، می‌توانند در کسب و کارهای کوچک و یا کافه‌های کوچک نیز استفاده شوند.

Nova espresso maker 2

معرفی برند نوا : مزایای مدل‌های گوناگون اسپرسوساز

این دستگاه‌ها و مدل‌های ذکر شده، امکانات کاملی دارند. از جمله:

  • توان موتور بالا که باعث سرعت بالای فرآیند دم کردن قهوه و نیز عمر بیشتر آن می‌شود.
  • توانایی افزایش و تقویت فشار دستگاه
  • داشتن امکاناتی مانند نازل آب برای درست کردن انواع دیگر قهوه مانند لاته، کاپوچینو، موکا، آمریکانو و …
  • دارای نمایشگر فشار و زمان
  • مجهز به صفحه گرم کردن فنجان برای برخی از مدل‌ها

معرفی برند نوا و مدل‌های گوناگون لوازم تولید شده توسط این برند که شاخص‌ترین آن‌ها در ایران، دستگاه‌های قهوه‌ساز و اسپرسوساز است، به مشتریان کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *